week 2: lilith plant zich een breuk

Vrijdag weegdag bracht de stand op 1,9 kilogram minder lilith. Hoera! Het is waarlijks heel lief van jullie om al eens te zeggen dat ik er op foto’s helemaal niet dik uitzie, maar we moeten daar eerlijk in zijn: dikke foto’s posten van mezelf, ik doe daar eigenlijk niet aan. Ik post altijd de slankste. Lucky shots, ja, want ik ben echt helemaal niet slank. Toch niet slanker dan iemand met een BMI van dertig kan zijn.

Maar goed, ik ben best tevreden over mijn week, want het was gene gemakkelijken, y’all. Er was een trouwfeest op vrijdagavond, waarop ik in de wijn vloog, want zo ben ik. Er was een interviewtrip naar Amsterdam op woensdag, die me deed beseffen hoe essentieel plannen is als je gewicht wil verliezen. Om toch te kunnen sporten betekende dat spinnen op zondagmorgen en bodypump om half negen op maandagavond.

postworkouttronie.jpg

Maak kennis met mijn trotse “het is zondagochtend en ik heb net gesport!”-tronie.

Wat nog veel meer moest gepland worden was mijn eten, want ik ken dat, over en weer naar Amsterdam. Hoe gezond ze ook lijken, belegde broodjes van de Panos zijn duizend punten per stuk, en die kan ik mij echt niet veroorloven. Ik wilde ook het risico niet lopen dat ik ergens halverwege zo veel honger kreeg dat ik niet anders kon dan een Snickers uit de automaat halen, en dus werd er gepland.

En stond ik de avond ervoor potjes met kerstomaten te vullen, aardappelslaatjes met yoghurtdressing in elkaar te flansen en fruitsla weg te steken.

amsterdamzak.jpg

Op dat vlak dank ik de Albert Heijn trouwens uit de grond van mijn hart: hun assortiment voorgesneden wokgroenten en fruit bleek ook deze week weer een gigantische lifesaver voor deze fulltime werkende moeder die soms niet weet waar haar hoofd staat.

Weekmenu’s blijken nu nog essentiëler dan anders, omdat ik ook mijn middagmalen wil plannen. Anders is dat brood, maar ik probeer daar iets aan te doen, en dus worden er nu soepjes gekookt en slaatjes gepimpt.

slaatjeamsterdam.jpg

Behoorlijk veel werk, ja, maar door gewoon te blijven doen wat ik altijd deed gaat het ook niet lukken, dus hupla.

Het goede nieuws: ik ben twee kilo kwijt, en ik heb geen honger geleden. Ik zie het zitten om verder te doen. Alles is goed.

Vanavond vertrek ik naar Londen voor een weekend Blogcademy, waar ik trouwens geweldig benieuwd naar ben. Aangezien ik wel zot ben, maar niet zo zot om een hele lading fruit en groenten naar Londen te verslepen heb ik beslist dat ik gezonde keuzes zal proberen te maken, maar twee dagen geen punten zal tellen. En maandag begin ik gewoon weer opnieuw. Goed? Goed!

Reacties

  1. Anouck

    Yay! Het recept voor dat slaatje met ei en patatjes mag je anders altijd eens delen! Krijg er echt honger van!

  2. Hey Anouck, dat recept is eigenlijk niet veel meer dan de naam doet vermoeden: gekookte aardappelen, twee gekookte eitjes, erwten, een appel, yoghurtdressing, bieslook en peper en zout. Wel lekker. :)

  3. Margay

    Goede eerste week! Aangezien ik ook meedoe vanaf 1/9 (geen WW maar gezonde keuzes maken): -1,4 juuj!
    Chapeau voor al dat sporten trouwens, hier is dat nog iets voor op (korte of lange) termijn.

  4. Goed bezig! Ik ben ervan overtuigd dat het je gaat lukken!

    Ik ben zelf ook al lang op zoek naar een dieetformule die werkt en ben al een paar keer op Weight watchers gestuikt, maar heb het zelf nooit geprobeerd. Kan je eens wat uitleggen hoe dat dan in elkaar zit? Is dat individuele begeleiding? Of enkel in groep? Of juist enkel het punten tellen?

  5. LOL :-) Ik zeg al 8 maanden dat ik ga vermageren, maar euum de praktijk is anders. Okke ik eet niet meer na 20.00 uur (meestal), maar voor de rest … niets.
    De broeken blijven geweldig spannen

  6. Ben benieuwd of je ondertussen misschien een paar leuke tips hebt voor de middagmalen-zonder-brood. Dat is bij het Weight Watchen hier één van de grootste uitdagingen, het vervangen van de boterhammen met beleg ’s middags!

Reageer zelf

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>